Koh Phi Phi

Nu har jag varit på phi phi i över en vecka. Vilket är ganska sjukt eftersom jag inte gillar stället dundermycket. Men jag har liksom kommit in i party-every-night grejen, tjejerna jag hänger med är trevliga. Men jag gör absolut ingenting om dagarna. Första dagen solade vi på en väldigt fin strand. Sedan gick jag dykkurs i 3 dagar, mer om det senare, men efter det absolut ingenting. Sover. Men ni som känner mig vet att jag är ganska bra på att inte göra någonting. Tyvärr har de varit si och så med solen. Regnat varje förmiddag, vilketinte gör så mycket för då kan man ju ligga kvar och sova, och så har det varit lite moln och så. Jag har dessutom fått utslag på benen som jag gick till en doktor med och fick en massa piller och uppmaning om ingen direkt sol. Så det har liksom bara blivit att man väntat på kväll och shoppat. Har bränt en halv månadsbudget här, minst. Väldigt dyrt. 
 
Just det, blir inget Koh Lanta. Har blivit för lat, så köpt ny natt varje dag. För två nätter sedan flyttade jag dock till ett nytt ställe. Trodde då att jag skulle till Koh Lanta, så mycket att jag bokat rum. Avbokade samma dag så fick ändå betala den natten. Betalade för en ny natt på mitt hemska dorm, som jag inte förstår att jag stod ut med så länge, men fick ett ryck och ville inte vara kvar så checkade ut, fick inga pengar tbk, och in på ett nytt bättre dorm, men sammanlagt blev det en väldigt dyr natt.
 
 
Nu har jag köpt bussbiljett till Kuala Lumpur, eller KL som man säger. Så på söndag morgon hoppar jag på färjan till Krabi och efter det buss. Sammanlagt en 20 timmar lång resa. Jippi.
 
 
Har bytt beroende - M&Ms !!!!!! :-D 
 
 

Kommentera här: