Chiang Mai del 2

På tisdagen var jag inbokad på en dyr aktivitet, en heldag med elefanter.
Farmen jag valt hade sett på internet och den skulle tydligen vara bra, och set var den. Men det fanns tydligen ett ännu bättre ställe, men men.
Jag blev hämtad halv 9 och efter en timme var min grupp framme vid farmen. Detta är ett ställe där man tar hand om illa behandlade elefanter. Bl.a sådana som varit turist elefanter och gått omkring med sådana stolar på ryggen, men främst elefanter som jobbat med skogshuggning.
Först fick vi mata dem, sedan lära oss lite kommandon, sedan lunch, sedan rida elefanterna och sedan bada med dem. Väldigt kul, har alltid varit fachinerad av elefanter så detta var väldigt speciellt för mig.
 
På kvällen var det BBQ på hostelets tak, mycket trevligt! :-) 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Marthe :

Halla Anna! :) For en fin blogg du har og ikke minst for en NYDELIG elefant du har hilst på!

Kos deg max på tur, men husk å vær forsiktig! Klem fra Marthe/ Xtra personell ;)

Svar: Åh tack så mycket Marthe! Hoppas ni har det fint på Storgata 1. :-)
Anna

2 Akke:

Härlig bild :-D snäll elegant!

Kommentera här: