Sen sist och ändrade planer

Min plan från början var att göra norra Thailand, Laos, Kambodja och sist Vietnam, och om det finns pengar Nya Zeeland. Jag trodde då att jag skulle stanna en månad i varje land men insåg väldigt snabbt att det är för längre, om man inte dundertrivs eller går nån kurs eller volontär på något vis.
Så mina planer är lite ändrade eftersom mitt visum för Vietnamn är från 1a november.
Till följd av det är jag på Phi Phi i södra Thailand. Efter en shopping dag i Bangkok flög jag på onsdagförmiddag till Phuket och tog båten ut hit direkt. Checkade in på mitt hittills sunkigaste dorm, med bara två fläktar i taket. Det är väldigt fint här och fint väder men det är en party ö, och det är inte riktigt min grej, jag gillar mer chill-ställen. Men, jag har träffat 2 svenska tjejer och jag har bestämt för att bli lite brun.
Eftersom jag kom in i Thailand över land får bara 15 dagars visum, så jag kommer förmodligen åka vidare till den andra ön här på västsidan, koh lanta, och sen försöka flyga billigt till Bali. Och efter det flyga till Kambodja.
 
Jag har också börjat tänka mer och mer på att dra till Australien på arbetsvisum, inte ett helt år, men det vore häftigt tror jag. Vi får la se. Beror också på pengar, som sagt så har jag dålig koll, och här är det väldigt dyrt. 
 
See ya!

Kommentera här: