Chiang Mai del 1

(Efter 5 dagar har jag äntligen lite wifi)
 
Så, tågresan till Chiang Mai gick jättebra. Det var natt-tåg, jag har köpt biljett för underslaf i andra klass med air-condition. Och vilken air-condition, det var tur man fick en filt och att jag hade en skjorta att sätta på mig för det blev lite kyligt faktiskt. Kollade på film fram till midnatt och sov sedan till ca 8, vi var framme vi 10 tiden.
Som sagt hade jag bokat rum på ett hostel, så jag tog en tuktuk dit. 
Det hade blivit lite dubbelbokning så första natten fick jag ett eget rum, med 2 fläktar, och det var sjukt varmt.
 
Dagen eftrer åkte jag och några andra från hostelet till "Tiger Kingdom", ett ställe med trötta tigrar, som man fick gå in och klappa. Mycket spekulationer om att de är drogade, hade jag hört det innan hade jag nog inte åkt, men värdinnan på hostelet, Kikie, frågade om jag ville med samtidigt som jag checkade in, och jag såg det som ett tillfälle att göra något med lite andra backpackers. Efter tigrarna åkte vi till ett ställe med ormar. 
När vi kom tillbaka checkade jag in i ett "dorm" med 5 sängar, och AC! Lycka!
På kvällen hängde var vi ett gäng som satt utanför hostelet och drack öl innan vi gick och såg på thaiboxning.
Thiboxning en var lite lång (jag har tyvärr inga bilder). Det såg inte ut som jag förställde mig, ni vet ett stort mörkt ställe, där ringer är längst ner och massa strålkastare. Det såg mer ut som vi kommit till thailändskt kvällsbingo. Men det var häftigt att se ändå. Dock var det bara en tjej-match och dom var bäst. Mycket mer gå-påigare och hårda än killarna.
 
 
 

Kommentera här: