En liten parentes

 Man glömmer mycket när man ska sitta och skriva ner allt i ett inlägg så här, och jag är ju inte känd för att var kort och konkret när jag skriver, eller ens blogga särskilt ofta. Så här kommer 2 saker som jag sett att jag glömde skriva i förra inlägget. (Ja, jag läser min egen blogg)
 
Först en iakttagelse jag gjorde när jag strosade runt lite i Pakse, 45 min och 2 gator, men ändå. Har ju redan nämnt att det var ett ganska trist ställe. Det finns säkert saker att göra och se, men vi brydde oss inte riktigt om att ta reda på nåt. På det viset man inte har lust att göra nåt när det regnar hela dagen och man ska ju egentligen någon annanstans. Men jag vill iaf dela min iakttagelse, för jag är väldigt nöjd med formuleringen (och nu har jag byggt upp som en spänning runt det hela, inget spännande alls).
Det är som att staden inte kan bestämma sig för om den är under uppbyggnad eller förfall. Väldigt dålig ordning mellan nybyggen och raserade hus. 
 
Glömde också nämna att jag ramlade även sista dagen på Don Det. Med surfplatta och allt. Skulle fotografera en gullig gris. Don Det är en väldigt halkig ö och verkade hysa agg mot just mig. Klarade mig den dagen vi skulle åka, men så lämnade vi ju ön kl 11 på förmiddagen.
 
 
Vill också i detta inlägg be om ursäkt för felstavningar, särskrivningar eller fel ord i meningar. Det är min surfplattas fel. Det är inte lätt att skriva långa texter med touch tangentbord och en autocorrect som har en förkärlek för särskrivningar (enligt mig iaf). Jag försöker läsa igenom innan jag publicerar men ibland missar jag något. Så det är ju så klart mest mitt eget fel men jag tycker inte vi lägger så mycket vikt vid det nu. (Och sedan väger ju det faktum in att jag är ganska dålig på grammatik en del,  sssch)
 
/Anna

Kommentera här: