Hoi An

När vi på morgonen var framme i Hoi An hade Julia bokat stället vi skulle bo på's upphämtarbil, som skulle vara gratis. Men på nåt vänster hamnar vi i en taxibil, eller nåt, där chaffören inte prata engelska såklart, men en annan vietnames som var med på bussen gör det och hjälper oss väldigt eftersom denna killen ville släppa av oss mitt nånstans där vårt ställe absolut inte låg.
 
Men tillslut var vi framme! Detta hostel ser ut som ett hotell och är ganska stort med pool, men är känt för sin all you can eat frukost som ingår. Vi fick ju betala nu då men ja, jämför man med svensk frukostbuffé så.. var det inte riktigt så bra som jag förväntat mig helt enkelt. Men men, vi var hungriga.
Jag och Julia började kolla upp bra ställen att sy upp kläder, hon skulle åka vidare redan dagen efter så det var viktigt att komma igång med detta projekt. Chris satt med sin tlf som vanligt. 
 
Dit vi ville var det en bit så vi hyrde cyklar, alla tre, och Chris hittade tillsut stället(det var på samma väg som hotellet) men tröttnade snabbt och cyklade iväg på eget äventyr. Jag och Julia sprang runt och beställde på flera ställen och bokade provningat senare på eftermiddagen. 
 
Sen cyklade vi, en bra bit men det var platt, till stranden där man först blev invinkad av en polis för att parkera cykeln vid cykelparkeringen, mot en lite avgift såklart. Väl på stranden åt vi äcklig mat. Vi hade ingen bikini med oss och det var inte superväder så vi tänkte vi skulle cykla tillbaka och checka in och så, men då kommer Chris cyklande, och blir invinkad av samma polis, så vi går och äter med honom (eller vi tog en varsin drink) och sedan lägger vi oss och "solar" en stund innan vi cyklar in till stan igen, och till typ nån gammal del där de har som ett marknadsstråk (värdelöst) och sedan hittar vi ju floden!
Väldigt fint, så vi satte oss och tog en dunderbillig "fresh beer", fråga mig inte vad det är men den kostar 1,5 kronor. Nu dricker jag ju inte öl utan smuttade lite tills jag och Julia skulle bege oss till våra provningar. Chris satt kvar och sa om det tog mer än en timme(hahah) så skulle vi bara dra tillbaka och checka in.
 
Så, våra provningar tar ju ett tag, vi åker och checkar in, dushar äter och sitter med vår första drink när Chris som inraglande, har alltså suttit helt själv och drukit öl i typ 3 timmar. HAhaha! SÅ full och SÅ rolig! Jag och Julia hade försökt få med honom ut varje kväll nästan men inte lyckats men nu var han på G och vi hade en sjukt rolig kväll med folk som iaf nån av oss kände på nåt vänster. Väldigt billigt att dricka i Hoi An och ja, Chris hade ju börjat tidigare än oss så jag fick gå hem och natta honom efter ett par timmar.
 
Morgonen efter skulle jag och Julia på vår andra provning, inte kul att gå upp men men. I väntan på att hämta upp våra kläder åt vi en tyst och trött frukost. Kl 1 gick Julias buss och jag och Chris försökte tappert vara lite uppåt för att vinka av henne (hon skulle sätta sig på 17 h bussen till Hanoi) innan vi åt pizza, tog motorcykeltaxi för att hämta upp Chris kläder och skor (han hade beställt en riktigt cool skjorta) och sedan tillbaka och direkt i sovläge.
 
Vid halv 6 gick jag upp och försökte få ordning på mina grejer, ingen ide, satte mig ute vid poolen med smoothie och försökte vakna. Klara och Johanna kom och joinade mig med en födelsedagstårta eftersom Klara fyllde 20 år. Vi bestämde att vi alla fyra skulle äta indiskt tillsammas så vid 7 gick jag och drog upp Chris coh sedan åt vi väldigt god indisk middag.
 
Morgonen efter åkte Chris till Hue men jag hade bestämt mig att stanna en extra dag då jag dagen innan inte orkat beställa kläder till mamma som jag lovat, hade även lite mer saker jag ville beställa. JA, det blev dyra dagar.
 
På kvällen åt jag, Klara och Johanna indiskt igen.
 
Dagen efter flög jag på eftermiddagen från Hoi An till Hanoi, pallade inte med 17 h på buss.

Kommentera här: