Mui Ne

Efter 6 timmar var vi framme i Mui Ne, och värmen. Hittade vårt hotel/hostel och gick ut och åt middag med enda personen vi träffade från vårt dorm, Johnny från Kanada, rolig snubbe.
Chris gick och la sig tidigt medans jag och Johnny fortsatte till en klubb där jag stötte ihop med några killar jag träffade i Saigon. 
Blev 2 timmars sömn den natten och vaknade upp med en extrem smärta i min revben. Kommer inte ihåg om jag jämt det men efter min stora natt i Saigon har jag haft ont i revbenen på högra sidan. Lyfte min ryggsäck lite fel när j klev av bussen och efter flera timmars dansande var jag nu helt förstörd. Hade bokat en tur till sanddyner som är det enda man kan göra i mui ne typ men fick sälja biljetten till en amerikansk tjej för att jag typ inte kunde röra mig. 
Hängde i poolen hela dagen, bestämde mig för att göra sanddynerna tidigt nästa morgonen ihop med en tjej från Australien. En tupplur och sedan gick hela dormet ut och åt middag. Pga av lite sömn och att jag skulle på tur kl 04.30 gick jag och la mig. Eller efter att ha ägnat 20 min åt att skaka min kläder och lakan pga av myror, sedan lite wifi så släckte typ vid 00.00.
03.00 nånting ramlade folket in, hade lite fylle-kaffe-rep så blev inte så mycket mer sömn innan jag skulle upp.
Melissa var fortfarande full och Johnny bestämde sig för att hänga på. Resan dit var kall, öppen jeep innan solen var uppe. Soluppgången blev ganska misslyckad men vi hade roligt ändå. En kille från Israel var med på samma tur och hade värsta proffs kameran så vi tog massa fina bilder. Johnny var på topp och Dor var en skön kille så han döptes snabbt om till "Brown Jesus" med förkortning BJ. 
Först var det vita sanddyner, sedan röda, sedan fiskeby där vi fick till lite snabbnudlar, sedan en slags bäck som man gick i. Hela grejen tog typ 5 timmar och vi hade väldigt kul, övertrötta, proffs fotograf och Melissa filmade lite till sin rese-vlog.
Tillbaka i dormet väckte vi dom andra och begav oss till frukost. Sedan chillout i poolen. 
Jag, Chris och Julia hade bokat en nattbuss till Nah Trang som skulle gå 01. Vi gick till Joe's bar för mat och drinkar. Mötte även upp den andra Chris från Dalat. Eng Chris var som hög efter två timmars massage och sedan pizza så han gick och la sig i sofforna på hotellet, medan jag, Julia och andra Chris gick ut för mer drinkar. 
Nu blev det så att jag missade bussen, så fick ta en buss dagen efter och anlände i Nah Trang vid 7 tiden. Chris hade så klart missat att jag skulle komma och därför sagt vid in-checkningen att ena sängen skulle avbokas. Hostelet var fullt men vi löste det genom att jag och Julia delade säng. La oss tidigt då vi dagen efter skulle på en motorcykel tur runtom Nah Trang.
 
Trodde inte att Mui Ne skulle vara nåt men jag trivdes då vi hade pool, varmt väder och ja det räcker långt.
 
 
(Orkar inte korrekturläsa)

Kommentera här: