Resan hem och vad händer nu?

Ska väl göra nåt summerande och filosofiskt inlägg om resan också men det får vänta lite.
 
Tänkte mest berätta om resan hem. Och lite om tiden här och framtida planer.
 
Som sagt bakfull, men det var en kille från hostelet som skulle med samma flyg så hade ju en reskompis vilket alltid är trevligt.
 
2 timmat från Hanoi till Bangkok.
 
Där skulle jag då stämpla in i Thailand, hitta ett ställe att förvara min stora ryggsäck för att sedan ta mig fortast in till Bangkok och mina släktingars lägenhet för att hämta upp lite grejer jag lämnat där. Innan det försökra mig om att deras hushållerska var på plats för att öppna, min tlf hade inte fungerat på ett bra tag, få med mig grejerna + nyckelkort och sedan tillbaka till flygplatsen, hämta min ryggsäcka, packa om och checka in igen.
Jag lyckades med allt detta! 
Ryggsäcken vägde 23 kg när jag checkade in.
 
Nu skulle jag alltså flyga till Oslo med mellanlandning i Köpenhamn. 
 
Typ värsta resan ever! Har vant mig vid långa resor vid det här laget men det är annorlunda på ett flygplan, mest för att man måste sitta upp, och jag har ju problem med det. Och nu hade jag extra ont i ryggen, kroppen kändes urpumpad och det kändes som jag höll på att bli sjuk. Vilket ju stämde skulle det visa sig.
 
Men men, tillsut framme i Oslo. Kånkar på mig min stora ryggsäck så jag kan gå ut och möta mamma och pappa som en riktig backpacker, förutom att dom var försenade så jag fick vänta i mina short coh flipflop, japp så långt tänkte jag.
 
 
Väl hemma i Arvika, allt känns superknäppt, åker jag och hälsar på Sanna på hennes jobb innan jag åker till Verkstaden eftersom jag fått urinvägsinfektion under resan. Och typ nåt annat dom inte vet.
Har sedan jag kom hem varit sjuk, ganska mycket sjuk, men börjar bli bättre nu.
 
Min plan var att jag den 28e skulle ha åkt till Sydney för att fira nyår där, och sedan finna mig jobb, där eller någon annanstans i Australien. Nu blev ju inte det av men jag kommer åka den 8 januari istället, så jag kommer inte vara här alltför länge. 
 
:-)
 
Ja, filosofiskt kommer senare.

Kommentera här: