Kuta, igen

Var framme på Granny's igen vid 1 tiden kanske, efter att ha suttit i en minibuss utan AC, fast sen hade den det ändå sista timmen, med sönderbränd rumpa och rygg, härligt.
Kärt återseende med Heidi och Balto och några som FORTFARANDE var kvar från senast jag var där. Dom flesta var på stranden och eftersom mitt brända arsle inte hade så lust att åka dit tänkte jag att jag kunde hänga på hostelet tills folk började komma tillbaka men rastlösheten tog över och jag beställde taxi för att ta mig till ett köpcentrum. Dålig ide att shoppa enbart för att man är rastlös, blir som inge bra grejer. Men men, när jag kom tillbaka var det mer livat. Återförenades även med Elin och Emelie som jag träffade på Phi Phi, så det var trevligt.
Det blev en tidig kväll, kunde liksom inte gå ut enbart för att brännan på ryggen sgjorde så sjukt ont. Ännu en natt på mage, men nu var jag tvungen att ha kläder på mig. 
Dagen därpå blev jag med till stranden, höll mig i skuggan med mycket solfaktor. Jag och Elin hyrde varsin surfbräda för att testa på surfning. Jag kom aldrig upp på fötter men två gånger åkte jag ända in till stranden på en våg, andra gången stod jag faktiskt på knä, och det gick jättesnabbt och var superkul. Så ska försöka ta nån lektion och se om jag kommer upp på fötterna också. (Man hade på sig en tröja för att skydda magen från skavsår,fungerade ju även då som skydd mot min brända rygg, så hade jag shorts på mig för rumpan)
På eftermiddagen blev det köpcentrum, inte så stort, igen med Emelie som dagen innan köpt en jättelik resväska som ersättning för sin ryggsäck, nog största shoppaholic jag träffat, haha!
På kvällen blev det beer-pong turnering där jag va i lag med en norsk kille, vår väldigt avslappnade spelstil (vi brydde oss helt enkelt inte så mycket) retade gallfeber på amerikanen Emelie hade som team mate, så det var tur för han att vi förlorade. Emelie tog sig faktiskt till final men förlorade. 
Vi satt uppe ända till halv 3 och bara pratade med trevliga resemänniskor. 
Stranden igen dagen efter, ingen surfning men lite solning av framsida. Badade också i vågorna, väldigt kul. Inte alls som min halvläskiga upplevelse på Koh Chang.
Den kvällen hängde jag och Elin med ett gäng in till Skygarden för en klockren buffé för 50.000 rupies, bara västerländskt mat och vi tajmade taco-night, lycka. Jag och några andra åkte tillbaka tidigt med en helt galen taxichaufför. Inte galen som i hur han körde utan hur han underhöll oss, gapskratt på hög nivå!
Dagen efter skulle jag, Elin och Emelie dra till Gili Trawagan, men det kommer i nästa inlägg, som hamnar över detta så ni kanske redan läst det. 

Kommentera här: