Lovina Beach

Så i torsdags blev jag upphämtad vid mitt boende i Ubud. Minibuss med AC, inte dåligt. Ca tre timmar av väldig kuperad väg och där jag fick se hur fantastiskt vackert Bali är. 
Jag innan bokat två nätter på det billigaste hotellet med pool, som jag visste skulle ligga nån kilometer utanför Lovina. Tänkte att det kommer ju finnas en massa taxis när jag kom fram. Men det gjorde det inte. Det var en kille med väldigt liten bil som sa att han kunde köra mig, det var redan ett par från Australien som skulle åka med honom, så jag frågade om pris. Gratis sa han bara vi kunde svänga förbi hans dykcenter och fålite info, utan förpliktelser, först. Visst, jag hängde på. Några minuter senare var vi där, jag gick på toa medan han pratade lite med dom andra. Sen åkte vi igen med förevändning att han skulle ge mig sitt info-snack vid hotellet. Vi pratade lite i bilen, jag berättade att jag hade certifikat men att jag var i Lovina för att vila. Jag frågade hur lång tid det skulle t innan vi var framme och han sa 6 min. De andra hade hoppat av vid sitt hotell ganska snart efter dykventervisiten. Så ja, efter 5 min åker han in i väggrenen samtidigt som han skriker genom rutan åt en man med moped som står i ett gäng med andra män med mopeder. Sågårhan ur och säger att jag ska åka med honom resten av vägen. Alltså bak på mopeden, med min ryggsäck. Ehh... verkligen första gången jag känt mig osäker. Men de var mitt på ljusa dan, och mannen säger att han vet vart jag ska, inte långt alls. När jag frågar om pris, tänker att detta är nåt sånt där där de lurar pengar av en sa han bara 10.000 rupi. Ja så jag satte mig bak på mopeden med min jättetunga ryggsäck på. 2 min senare var vi framme, och jag glömde betala de 10.000 rupierna. Senare bokade jag en delfintripp för morgonen efter med samma gubbe. 
Hotellet är precis vad jag trodde, ett billigt hotell men rent och allt man behöver, med en pool. Havet är 10 meter bort, så man har fin utsikt från både rum, pool och restaurang. Personalen är supervänlig och wifi väldigt bra. 
 
Så vad har jag gjort då. Jo jag åkte ju första morgonen ut med en liten långsmal båt, inte mycket bredare än en halvmeter, för att se vilda delfiner. Detta hade jag hört skulle vara fantastiskt, men också att det va mycket andra båtar ute också. Båda var sant. Vi såg vilda delfiner vid flera tillfällen och det var helt fantastiskt. Så snabba så man tror nästan inte att det är på riktigt, men jag lyckades fång några på bild så jag har bevis. Dock då var det VÄLDIGT mång båtar ute för samma syfte, och de som körde båten verkade tävla om vem som kom närmast, vissa fräckare än andra. Detta ledde ju så klart till att delfinerna ganska snabbt slutade komma upp över ytan utan försvann ner istället, där hade dom ju gamla självklart övertag. Så upplevelsen vad delad positiv/negativ.
Och mycket mer än det har jag inte gjort. Sovit, läst, kollat på YouTube och SVT play och solat. Kom hit med ett mål att bli lite brun, resultat - bränd, mycket bränd. 
Men det känns okej att vara själv och inte göra nåt för nu har jag valt det, och jag vet att det inte är för alltid. 
Imorgon kl 9 reser jag tillbaka till Kuta, denna gång med samma typ av buss jag åkte mellan Kuta och Ubud. Min brännskadade rumpa ser verkligen fram emot det.
Där jag ska stanna på Grannys, iaf en natt, sedan kanske jag måste byta ställe eller sova ute. Där kommer jag också möta upp Elin och Emelie som jag träffade på Koh Phi Phi. Så det bli trevligt. :-) 
 
Ja, nåt mer intressant än så kan jag inte berätta. 

Kommentera här: