Kuala Lumpur

Sov fram till halv 12 då jag var dödshungrig. Gick till stället mitt emot och åt lite pasta. Köpte vatten på 7/11 och gick tillbaka till rummet. Ett väldigt litet rum med en säng och en plåthylla och en taklampa. Jag måste dock skriva och berömma hur dom löst fläkt alt AC problemet. Väldigt mycket AC i korridoren utanför och sedan en relativt stor såndär fläkt dom sitter i väggen, finns ofta på toaletter, som liksom blåser in lite kallt från utsidan. Ganska smart tycker jag.
Senare på eftermiddagen gick jag till Chinatown, eller market, alldeles runt hörnet. En stor marknad med massa stånd och mycket samma skit. Fick nästan lite Martens känsla. Förutom att här skriker alla på en att man ska köpa. Köpte mig en ny likadan fake-klocka som den jag köpte i Laos. Glömde den på när jag badade på phi phi och trots att den skulle vara "water resistans" klarade den inte det. Så det blev en sån. Letade ny dag-ryggsäck också men utan resultat. 
Middagen bestod av en smörgås på Subway, mycket kulturellt.
Kvällen spenderades framför SVT play, facebook och ett långt välbehövligt skype-samtal med bästa Sanna.
 
Jag hade tänkt ta mig ut till några grottor eller nåt typ en timme utanför stan idag. Ni vet, gå upp tidigt och vara lite duktig turist eftersom jag bara hade en dag. 
Vid 15.00 gick jag ut för att möta dagen. Hade då sovit till 12-13 nånting och sedan kollat på lite serier. Anledning - inge annat än en skön säng, rummet är becksvart om lampan är släkt eftersom de inte har något fönster, och ja jag är ju jag också.
Så mina planer såg nu ut som så. Ta mig till KL Tower. Ett väldigt högt torn man kan åka upp i för att se stan. Och sedan ta mig till något köpcentrum då jag tyckte att jag behövde shoppa. Framförallt för att jag upptäckt att jag nu för första gången behövde en adapter till min laddade. Om det visar sig att det bara är här så blir jag lite bitter.
Klarade allt. Till och med att finna en klänning och inse att jag inte hade kortet med mig och fick därför åka hem och tillbaka på kortast möjliga tid eftersom det närmade sig stängning. Verkligen sprang om jag inte väntade på ett tåg eller stod på ett tåg. Men jag hann. Hann till och med leta upp enda resebutiken i hela gallerian för att köpa mig min adapter, för det hade jag ju inte gjort när jag strosat runt och kollat kläder och köpt onödiga saker inne på The Body Shop.
Väl tillbaka här på Matahari Lodge har jag wifiat och nu bloggat. Imorgon ska jag upp lite tidigt för att ta mig till flygplatsen och flyga till Bali.
 
Jag hoppas Bali blir bra. Har senaste dagarna varit nere i en svacka med mycket ensamhetskänslor och saknad och annat jag inte kan sätta fingret på. Inte särskilt kul, men det är ju så livet är. Vill bara nämna det då detta är min resedagbok som jag kommer titta tillbaka på. Viktigt att minnas att man kan vara nere även på andra sidan jorden.
 
 

Kommentera här: